Økt kundetilfredsheten blant boligselgere

Økt kundetilfredsheten blant boligselgere

Det er resultatet av analysebyrået Opinions årlige undersøkelse av kundetilfredsheten i bransjen.

Motta nyhetsbrev fra Eiendomsforvaltning

Det er det niende året Opnion utfører undersøkelsen på vegne av Eiendom Norge. Undersøkelsen er utført av seniorrådgiver Dag Andersen.

[factbox id="1"]

Positiv utvikling

– Det er selvfølgelig gledelig å observere at kundetilfredsheten blant boligselgere forsetter å stige på de fleste områdene, sier Eiendom Norges administrerende direktør, Christian Vammervold Dreyer.

– Men selv om boligselgerne er vesentlig mer fornøyd nå enn da vi startet disse undersøkelsene, så er det fremdeles mange deler av bolighandelen der det er rom for forbedringer. Noe jeg er helt sikker på at både foretak og enkeltmeglere har fokus på, og det vil også i år bli jobbet målrettet i meglerbransjen for å øke tilfredsheten ytterligere, sier Dreyer.

Konklusjonene

Undersøkelsen konkluderer med at kundetilfredsheten i bransjen går litt frem, men har forbedringspotensiale. Bransjen har mest å hente på å bli bedre i prosessen etter visning. Det er også viktigst med valg av megler eller tidligere erfaringer fra  venner og kjente. Ikke minst er måten meglere opptrer på meget viktig – i alle salg/kjøps situasjoner.

De aller fleste variabler er avhengig av om kundene fikk over eller under prisantydning. Derfor er trolig forventningsavklaring hos selgeren en viktig oppgave for megleren, og undersøkelsen viser at bransjen kan bli bedre når det gjelder rådgivning av kunden.

NÆRINGSBYGG/ 3. oktober 2018

Byggestart i 2019 for Økernsenteret

Det har vært skrevet og sagt mye om det nye Økernsenteret, det har vært diskutert og vraket forskjellige navn, og mye annet. Slik sett skiller det seg ikke mye fra andre store byggeprosjekter i Oslo. Men nå begynner det å bli alvor. Byggestart blir 2019. Les hele saken

BOLIGMARKED/ 1. oktober 2018

Nye boligannonser på FINN.no i dag

Boligannonsene på FINN blir endret etter anbefaling fra Eiendom Norge i samråd med Forbrukertilsynet og FINN. Ifølge Johan Fredrik Høvås, salgsdirektør for FINN eiendom, og Christian Vammervold Dreyer, administrerende direktør i Eiendom Norge, er målet at den nye annonsen skal gjøre det enklere for boligkjøper å innhente all tilgjengelig informasjon om boligen. Les hele saken

Til toppen